Branding van Zinspin

Voor ex-collega Hanneke lonkte een freelance-bestaan als communicatieprofessional. Gelukkig is ze nog geregeld op De Baan te vinden. Voor projecten die we samen oppakken én voor haar nieuwe huisstijl, die ze Depart liet ontwikkelen. Ze had al een naam voor haar bedrijf: Zinspin. 

Stepping stones

We begonnen met een positioneringssessie om de waarden van Zinspin scherp te krijgen. Dat doen we aan de hand van een beproefd marketingmodel, de waardenpiramide. We formuleerden een antwoord op de vraag: Wat is de droom van de klant van Zinspin? We bogen ons over de waarden van Zinspin, want ‘creatief’ of ‘analytisch’ maakt nogal een verschil. En van de krap 30 formeel vastgelegde waarden voor identiteitsbepaling, mocht Hanneke er maar drie kiezen. Ten slotte brachten we de stepping stones in kaart. Dat gaat niet alleen over de wijze waarop Zinspin de droom van de klant realiseert, maar ook over het onderscheidend vermogen ten opzichte van de concurrentie. Ofwel, een unieke propositie.

Bubbly animatie

Toen de waardenpiramide stond, gingen we aan de slag met een visuele identiteit. Het logo werd een innige verstrengeling van twee robuuste initialen, de Z en de S, in felrood en zachtroze. De website werd in dezelfde stijl doorgevoerd en kreeg een bubbly animatie. Ook de copy ademt: om Zinspin kun je niet heen, die wil je er graag bij hebben. 

Dank voor deze mooie opdracht Hanneke en veel succes met Zinspin! Leuk weer samen te werken met Studio Lemon en Robo MG.