De cirkel is rond

Rondmakers is een vastgoedexpert voor maatschappelijke organisaties. Vragen die bij hun klanten leven zijn: welk van onze is het meest geschikt als hoofdvestiging voor onze nieuwe fusiegemeente? Wat is de juiste verkoopprijs van ons ziekenhuis dat in de jaren zeventig werd gebouwd? Hoe krijg ik inzicht in de duurzaamheidsslag die ik moet maken met de tachtig onderwijspanden in onze koepel?

SEO-OPTIMALISATIE
Rondmakers vroeg ons de website op te frissen; zowel in tekst als in beeld. Onze copywriter interviewde Rondmakers tijdens twee sessies om zo de materie én het onderscheidend vermogen beter te begrijpen. De teksten moesten bondig en compleet zijn, met een heldere en eerlijke tone-of-voice. Zodat (potentiële) opdrachtgevers, die immers weinig tijd hebben, snel de informatie kunnen vinden waarnaar ze op zoek zijn. Dus vanzelfsprekend schreven we ook SEO-geoptimaliseerd.

BRANDED IMAGE
Met als doel de merk-identiteit te versterken, wilde onze opdrachtgever ook een nieuw beeldconcept. We ontwikkelden vier branded beeld-richtingen, elk met een eigen referentie naar het werkveld van Rondmakers. De keuze viel op het concept waarbij je een hand ziet die een cameralens scherp stelt op een stedelijk landschap. Dit beeld communiceert: Rondmakers helpt je met het aanbrengen van focus, zorgt voor inzicht en optimalisatie en is je sparringpartner. Het beeld functioneert bijvoorbeeld als header op de website, waar het de first impression geeft. De ronde lens, in huiskleur rood, appelleert ook aan de bekede cirkel-infographics van dashboarding en datavisualisatie. Dat de vorm ten slotte ook in de naam Rondmakers voorkomt, had je waarschijnlijk zelf al bedacht 😉

Dank aan Rondmakers voor deze interessante uitdaging en de leuke samenwerking!