Positionering van een security company
BigBrother
Wat verkoop je nu écht?
Big Brother is een internationaal opererende onderneming. Ze beveiligen tankstations en grote winkelketens. Hun innovaties zorgen voor een betere klantervaring en een hogere omzet. De technologie van BigBrother levert belangrijke informatie over diefstal, fraude én het gedrag van klanten. Informatie die de sleutel kan zijn naar operationeel succes. De conclusie was dan ook: wij verkopen geen camera’s, wij verkopen inzicht.

Eye opening!
‘Security is not about watching, but about opening your eyes’ werd de nieuwe boodschap. De merkbelofte vertaalt in één ’tagline’: Eye opening! BigBrother wil eye-opening zijn met haar innovaties, en met insights de ogen openen van haar klanten. Het bleek een gouden vondst en een stevig fundament voor alle communicatie.


Helderheid scheppen
Met de nieuwe merkbelofte als uitgangspunt, kwam er ook helderheid in het productportfolio. We splitsten het corporate merk van het productmerk, en we bedachten nieuwe en sterkere namen voor tools en producten.


Complete doorvertaling
Ook alle content werd opnieuw ontwikkeld. Er kwamen nieuwe, verschillende websites, een salestool en ook het design van de software- interfaces werd flink onderhanden genomen. Er werden testimonial filmpjes gemaakt van klanten.

Consistente merkbeleving
Als je het voor elkaar krijgt om met een opdrachtgever te mogen werken die je vrijheid geeft om met diverse middelen en op alle niveau’s van de content: tekst, animatie, video, fotografie (Petri Bakker) aan de slag te gaan, ontstaat er vanzelf een consistente merkbeleving.

Done!
Dit is wat we gedaan en bereikt hebben.
- Totale herpositionering en rebranding.
- Uitwerking van een nieuwe visuele identiteit.
- Eenvoud en consistentie in het productportfolio.
- Ontwikkeling van company website en product websites.