Versterking van de marktpositie
draaijer + partners
Herpositionering en restyle
Draaijer+partners (D+P) creëert duurzame leer-, werk-, zorg- en leisure-omgevingen, en wilde een verschuiving maken van een partij van management consultants met een focus op de uitvoering naar een innovatieve partij voor strategisch partnership. Een herpositionering dus richting hun belangrijkste doelgroepen. Hoe krijg je deze nieuwe boodschap helder voor voetlicht en hoe geef je invulling aan een nieuw businessmodel zodat iedereen het begrijpt?


Van klantinsights naar nieuwe servicepropositie
D+P communiceerde eerder op een hoog abstractieniveau, en had de wens laagdrempeliger te communiceren. Daarom is gezocht naar een betere aansluiting bij de behoeften, doelen en motieven van klanten. Op basis van interviews met klanten zijn waardevolle klantprofielen gemaakt om de kennis over de doelgroep tot leven te kunnen brengen.
De ambitieversneller
Het nieuwe businessmodel kreeg vorm door er een aparte servicepropositie van te maken: ‘de ambitieversneller’. Hiermee heeft D+P een instrument in handen om impact te maken in de wereld van huisvesting en maakt binnen 3 maanden aantoonbaar wat het de klant kan opleveren.


De juiste flow door design
Er is een totaal nieuwe website ontwikkeld met een innovatieve ‘look & feel’, sterke ‘call to actions’ wat leidt tot zeer goede conversies. De complexiteit van de inhoud vergde ook ‘contentwise’ een goede aanpak en structuur. De aansprekende projecten, goede fotografie, sterke quotes, interessante weetjes en tips en testimonials zorgen ervoor dat de doelgroep zich herkent. De begrijpelijke taal en treffende beelden maken het verschil, en de website menselijker en toegankelijker.

“Het is makkelijk en snel schakelen met Depart en zij doorgronden je dienst/product en markt snel. Wij zijn blij met de uitkomsten van alle positioneringstrajecten die wij met de verschillende ondernemingen van de Draaijer Group de afgelopen jaren hebben doorlopen.”
Marjan Zijlstra, DRAAIJER + PARNTERS
Done!
Dit is wat we gedaan en bereikt hebben.
- Heldere vertaling van de visie.
- Eenvoud in producten,- en dienstenportfolio.
- Vernieuwde branding en merkbeleving.