branding
brandstory
positionering
strategie
website

Huisvesters van gezond verstand

LSa

De specialist op het gebied van organisatiegericht huisvesten

LSa helpt bedrijven en organisaties bij het vinden en inrichten van nieuwe passende huisvesting. Een wisseling van de wacht op directieniveau, de wens om marketingcommunicatie te professionaliseren én een vernieuwing van de identiteit, waren de aanleiding voor een totale herpositionering. Depart gaf samen met het team van LSa handen en voeten aan de nieuwe focus en de rebranding.

Het verhaal verankeren in harten en hoofden 

Met alle LSa’ers gingen we aan de slag om te ontdekken wat de merkwaarden van het bedrijf zijn en welke merkpersoonlijkheid LSa vertegenwoordigt. Het was een bewuste keuze om de totale organisatie hierbij te betrekken. Alle medewerkers dragen bij aan de positionering en voelen direct wat de impact is in hun werk. 

Spot on merkbelofte

We ontwikkelden een krachtig merkverhaal en daarbij een onderscheidende merkidentiteit. Van huisstijl tot beeldconcept en van website tot contentstrategie. De uitdaging zat hem in het simpel en helder maken van complexe markten en diensten. 

Creatief design met inhoud 

In de vertaling naar creatief design, zoeken we altijd naar een inhoudelijk anker. Het logo en de vormentaal zijn opgebouwd uit verschillende zachte ronde vormen, aangevuld hoekige strakke lijnen. Deze staan voor de menselijke wereld en de systeemwereld die samenkomen binnen huisvestingsvraagstukken.

Online impact creëren

De aangescherpte positionering moet vervolgens zichtbaar, herkenbaar en voelbaar worden in de markt. Depart beheerde de eerste drie maanden na lancering de social mediakanalen van LSa. Met een strakke contentkalender zorgden we voor een goede balans tussen inhoudelijke verhalen en inspirerende content. Zo gaven we een impuls aan de naamsbekendheid én een boost aan de salesconversie.


“Met bewondering en verwondering hebben wij als LSa samen mogen werken met Depart. Bewondering voor het enthousiasme, de professionaliteit en de snelheid waarmee onze herpositionering tot stand is komen. Verwondering over de mate waarin Depart luistert en vertaalt en de juiste woorden en kleur hebben gegeven aan onze rebranding.”

Carolien Koek – Directeur LSa

Done!

Dit is wat we gedaan en bereikt hebben.

  • Ontwikkeling nieuwe positionering.
  • Onderscheidende corporate story en visuele identiteit.
  • Contentstrategie voor meer naamsbekendheid en nieuwe leads.

Jouw merk inhoudelijk én visueel een nieuwe richting geven?