branding
design
naamgeving
positionering
strategie

Nieuw merk voor een nichemarkt

Oxxer

Van nieuw businessmodel naar sterke propositie

Oxxer (onderdeel van Draaijer Group) richt zich op het ontsluiten van het volledige potentieel van vastgoed, huisvesting en facilities. Een unieke propositie met als effect: een gegarandeerde kostenbesparing én kwaliteitsverbetering. Een uitdaging op merkstrategisch vlak: rechtvaardigt dit en apart merk of introduceren we het als een nieuw product in het bestaande assortiment? En hoe maken we van dit nieuwe businessmodel een sterk merk?

Een prestatiesprong in huisvesting

We bedachten de naam voor dit nieuwe merk: Oxxer, refererend aan de paardensport waar Oxer (met 1 x) ‘sprong’ betekent. Heel toepasselijk voor een bedrijf waarmee je een prestatiesprong kunt maken in vastgoed. En die dubbele ‘x’ staat voor winwin. Samen mét opdrachtgevers krijgt Oxxer het voor elkaar.

In 1,5 minuut vertellen hoe het werkt

Het inhoudelijke verhaal van Oxxer spits zich toe op wat klanten willen, geen gedoe en totale ontzorging. Door Oxxer in huis te halen hoeft een klant zich niet meer bezig te houden met tactische vastgoed- en huisvestingszaken.

Sympathiek en laagdrempelig

Depart realiseerde een splinternieuwe website in een anders dan anders ‘look&feel’ met onderscheidende illustraties van de hand van RoboMG. Waarom? Omdat Oxxer anders ís. Namelijk sympathiek en laagdrempelig.

Besparingstool

De website bevat een besparingstool waar je kan ontdekken wat je besparingspotentieel kan zijn. De resultaten in een een ‘split second’ op een presenteerblaadje.

Social media in B2B

In de online marketing strategie voor de lancering, werd het nieuwe merk via ‘promoted advertising’ onder de aandacht van de doelgroep gebracht. Activerende content op de belangrijkste kanalen zorgde voor zichtbaarheid bij vastgoed- en facilitymanagers én voor kwalitatief goede leads!

“Dit voelt als een echte samenwerking, ze weten ons te scherpen, kritisch maar zeker opbouwend. Ze schuwen de confrontatie niet, wel altijd op de inhoud. En er wordt geleverd, creatief, leuk en snel!”

peter ruchti – directeur draaijer group en oxxer

Done!

Dit is wat we gedaan en bereikt hebben.

  • Een heldere strategie voor een nieuw en fris merk.
  • Sterke branding die een complexe belofte vertaalt naar heldere (beeld)taal.
  • Koploper op het gebied van integrale aanpak in vastgoed, huisvesting en facilities.

Ook een activerende contentstrategie?