branding
brandstory
campagne
content
design
naamgeving
positionering
strategie
website

Door co-creatie naar een uniek Stadsoevers

Gemeente Roosendaal

Een plek met aantrekkingskracht

In een oude loods op de plek van bestemming werd de nieuwe positionering bepaald voor deze nieuwe wijk. Met een grote groep ambassadeurs werd er gediscussieerd over het toekomstig profiel. En hoe dit voelbaar en zichtbaar zou worden in de wijk: Tiny Houses, Urban Sports Park, de rivier De Vliet als ontmoetingsplaats. We waren verrast over de uitkomsten. En helemaal bijzonder, 5 jaar verder kunnen we concluderen dat het er ook allemaal is gekomen. Een gebied met een negatief imago is een plek is geworden met enorm veel aantrekkingskracht.


Van negatief imago naar positieve hotspot

Depart ontwikkelde een authentiek verhaal voor het gebied. Eén alinea tekst waarvan iedereen zei: dat is het!

De slimme contentstrategie fungeert als fundament onder de campagne van de gebiedspromotie. Een serie interviews met bijzondere mensen met kleurrijke verhalen die de authenticiteit van de plek inhoud geven.

Ambassadeurs als helden

De prachtige portretten van echte Roosendalers die zich verbonden voelen met de plek, vormden de eyecatchers in de campagne.

Een eigen identiteit

De visuele identiteit kenmerkt zich door een boost van optimisme: primaire kleuren, leuke illustraties en mooie iconen.

Slim op social

In de communicatiemix is een grote rol weggelegd voor ‘social’. Depart hielp de gemeente en andere betrokkenen op weg door een slimme strategie en effectieve contentkalender op te stellen. Inmiddels weet het projectteam hier goed raad mee, en kan zij op het juiste moment, met de juiste boodschap op het juiste kanaal informeren en inspireren over Stadsoevers.

Merkbeleving ook praktisch uitvoerbaar

Met de ontwikkeling van alle middelen van vlag tot goody-bag, van evenement tot website, van tweets tot persbericht, ontzorgden we de opdrachtgever in het hele proces. Door op alle fronten sturing te geven aan het merk, ontstaat er een sterke merkbeleving. Stadsoevers is niet alleen zichtbaar in visuele zin, maar ook voelbaar door diverse activiteiten en programma’s die in de wijk worden georganiseerd.

Altijd herkenbaar door merkboek

Depart realiseerde niet alleen een vliegende start, maar ook een oplossing voor de lange termijn. Het praktische merkboek en de toolkit maken dat alle medewerkers, ambassadeurs, ondernemers en bewoners zelf aan de slag kunnen met het merk Stadsoevers.

Done!

Dit is wat we gedaan en bereikt hebben.

  • Sterke gebiedspositionering op basis van waardenmodel
  • Praktisch merkboek en toolkit
  • Slimme contentstrategie om merk continu uit te dragen
  • Organisatie van succesvolle lancering evenement en campagne op unieke locatie
  • Participatie met grote groepen (ook jongeren) d.m.v. van een spel

Ben je ook geïnteresseerd in een gebiedspromotie?