Doorvertelfactor voor telersorganisatie
                    
                    
                        Oxin Growers
                    
                
Merkwaardensessies voor een fusie
Oxin Growers ontstond uit de fusie van twee grote telersorganisaties. Maar een fusie maakt nog geen eenheid. De uitdaging was om van een club met twee gezichten te groeien naar één organisatie met één verhaal. In een reeks strategische sessies hielpen we Oxin om die transitie vorm te geven. We stelden kritische kanttekeningen, speelden advocaat van de duivel. Dit leverde een waardevol inzicht op: Oxin Growers wil niet langer alleen belangen behartigen, maar leiderschap tonen in de sector. Dit inzicht stond aan de basis van een onderscheidende merkpositionering.
Slimme slogan
Dit vertaalden we naar een pakkende slogan: Eigen. Wijs. Samen. Bam! Drie woorden die kernachtig de merkwaarden van Oxin Growers uitdragen. Eigen refereert aan de individuele teler die hecht aan zijn autonomie. Wijs staat voor duurzame ambities en onovertroffen vakkennis. Samen slaat op de kracht van het collectief. Yep, de klassieke drieslag is nog steeds onovertroffen als het gaat om helder communiceren.


Bold brand-design
Vanuit de strategie stippelden we een gedetailleerd marketingcommunicatieplan uit. Ook gaven we het merk een eigen smoel. Robuust in print, online én IRL. Met een centrale rol voor het O-logo van Oxin Growers. Een ononderbroken cirkel die staat voor samen én voor duurzaamheid. Symbool voor de circle of life, de jaarronde cyclus van zaaien en oogsten. Tegenover tintelfris bladgroen zetten we krachtig donkergroen. Het no-nonsense, schreefloze lettertje is nuchter en rechtdoorzee. Zonder opsmuk, precies zoals Oxin en zijn telers.

Doorvertelfactor
Als nieuwe organisatie moet je een helder verhaal hebben. Wat is je toegevoegde waarde, waarvoor doe je het allemaal, wat verbindt ons als telers? Vandaaruit kwamen we tot de merkpersoonlijkheid en werd duidelijk wat waaraan de communicatie in look and feel moet voldoen. Ten slotte bedachten we per doelgroep aansprekende verhalen voor telers, retailers en de overheid. Altijd relevant. En met krachtige doorvertelfactor.
“We willen op Champions League-niveau telen, maar met oog voor de leefomgeving en voor onze mensen”
– Paprikateler Rob Moors

Done!
Dit is wat we gedaan en bereikt hebben.
- Strategische sessies met klantteam en telersgroep
- Positionering en merkconcept
- Ontwikkeling passende visuele identiteit
- Marcom plan





